top of page

Om oss

Vi är tre ekonomer som brinner för att skapa ordning & reda, förbättra uppföljningsrutiner och utveckla strategiarbete inom ekonomiområdet. Detta ger en god intern kontroll som är avgörande för ett företags framgång och är en viktig förutsättning för att ledning och ägare ska kunna fokusera på kärnverksamhetens utveckling.

Vi har lång erfarenhet från arbete med mindre till mellanstora företag inom olika företagsformer och kan se att behoven av struktur och utveckling av ekonomifunktioner är återkommande. Vi hjälper våra kunder att skapa en tydlighet i allt från verksamhetsplan och ansvarsområden till uppföljningar och checklistor.

 

Vi tycker att det är väldigt roligt att dela med oss av vad vi har lärt oss under våra yrkesaktiva år. Vi  erbjuder tjänster inom fyra nyckelområden:

Strategi, Uppföljning, Intern kontroll och Kunskapsöverföring / Förvaltning

Tillsammans går vi igenom kundens specifika behov och gör sedan en plan som är skräddarsydd utifrån kundens nuläge och önskat målläge.

Vår målsättning är att skapa en varaktig förbättring samt en trygg och självgående ekonomifunktion hos kunden. En ekonomifunktion som är i gott skick,  kan utvecklas vidare i egen regi och där vårt konsultstöd inte längre behövs. Vi gör alltid en tydlig överlämning när uppdraget är slutfört.

Som kund får du tillgång till hela vår samlade expertis.

                   

Under "Våra Tjänster" kan man läsa mer om vad vi kan erbjuda

Hedvig Nilsson

0739-722 012

  • LinkedIn

LinkedIn

Karolina Filipsson_edited.jpg

076-112 84 46

  • LinkedIn

LinkedIn

Anders Engström_edited.jpg

072-250 70 42

Våra konsulter

Då företaget är i uppstartsfasen presenteras nu bara två av tre konsulter, men även de andra konsulterna som finns i nätverket kommer att finnas tillgängliga vid behov.

Hedvig Nilsson

Under mina drygt 20 år som yrkesaktiv har jag arbetat i flertalet olika roller som bland annat redovisning ekonom, controller och ekonomiansvarig.  Jag har kommit i kontakt med flertalet branscher och olika typer av bolagsformer som ex stiftelser, ideella föreningar och aktiebolag.

 

Jag har lång erfarenhet av att hjälpa företag och stiftelser att bringa ordning och struktur i sina ekonomifunktioner och jag tycker att det är både roligt och stimulerande. När jag har kommit till nya arbetsplatser har jag har många gånger fått fokusera på att ta något från ett mindre strukturerat tillstånd till att få en ekonomifunktion i ett gott skick. Detta är något som jag verkligen uppskattar att göra och gör det framgångsrikt.

 

Arbetsuppgifter som jag gärna tar mig an:

  • Rensa upp & reda ut (ex differenser, gamla öppna poster i balansräkningar)

  • Ta fram, dokumentera och implementera nya strukturerade arbetssätt/processer

  • Skapa tydlighet och transparens - viktigt att det blir enkelt för andra att förstå

  • Dela med mig av min kunskap & skapa ett inspirerande och kunskapsöverförande klimat

  • Förbereda arbetet inför revision så att den går smidigt att genomföra

  • Arbeta kontinuerligt med de eventuella avvikelser revisorerna hittar och förmedlar i sina rapporter är nödvändigt. En tät, öppen och god kontakt med revisorerna är väldigt viktig då det skapar en god relation och ger ett mervärde för företagets ekonomifunktion, ledning, ägare och medarbetare

 

Min branscherfarenhet har jag fått från tex detaljhandeln, medicintekniska företag och den ideella sektorn. Jag har haft förmånen att arbeta på många spännande arbetsplatser som anställd, nedan följer några exempel:

  • Venue Retail Group, affärskedja inom skor och väskor där bolagen Accent, Wedins, Don Donna, Rizzo ingår

  • Clear On (fd Kuponginlösen) som jobbar med kupongkampanjer inom handeln och inlösen av värdecheckar

  • Hermes Medical Solutions Group - Egenutvecklade system som tolkar information från olika typer röntgenbilder för identifiering av tumörer - till ett stöd till läkare i hela världen

  • ActionAid Sverige -  en internationell ideell organisation som jobbar för flickor och kvinnors rättigheter

  • Mentor Sverige Insamlingsstiftelse - en stiftelse som jobbar med att ungdomar ska få en drogfri och hälsosam tillvaro/uppväxt

 

Ovan är lite av vad jag har att erbjuda och om ni behöver hjälp med ekonomitjänster inom intern kontroll, kunskapsöverföring och bokföring kontakta mig omgående så kan vi diskutera olika förslag.

Karolina Filipsson

Anders Engström

Under mina 30 yrkesverksamma år har jag fått både bred och djup erfarenhet av att verka operativt och strategiskt inom verksamhetsstyrning, ekonomi- och personalledning. Stimuleras starkt av att driva utvecklings- och förändringsprocesser.

 

Förmåga att, på ett prestigelöst sätt, inspirera och motivera andra.

Utåtriktad, lösningsorienterad och duktig på att kommunicera och samarbeta.

 

 

Arbetsuppgifter jag gärna tar mig an:

 

  • Utveckling och uppbyggnad av företagets rapportering

  • Budget - och prognoser

  • Lönsamhetsuppföljning och nyckeltalsanalys

  • Likviditetsplanering

  • Strategiskt och operativt delaktig i affärsutvecklingsprojekt

  • Utveckling av effektiva administrativa rutiner och system

  • Utveckling av ledningsgrupps- och styrelsearbete.

  • Genomgång av underlag inför ISO-revision.

  • Projektledning

 

Jag har arbetat i roller som CFO, ekonomichef, redovisningschef och projektledare. Har även erfarenhet som kvalitetsansvarig vad gäller ISO-certifiering, kvalitet och miljö 14001 och 9001 samt revisionsbakgrund från Skatteverket och revisionsbyrå. Har främst arbetat med aktiebolag, men även med ekonomiska- och ideella föreningar. Jag har som anställd arbetat på ett flertal spännande arbetsplatser, inom olika branscher, nedan några exempel:

 

  • Kone Hissar AB – hisslösningar för publika och kommersiella byggnader

  • Caterpillar Logistics Services – lagerhållning och godshantering.

  • Venue Retail Group – affärskedja inom skor och väskor där bolagen Accent, Wedins, Don Donna och Rizzo ingår

  • Svenska Möten ekonomisk förening – medlemsorganisation som är expert på mötestjänster.

  • Clear On AB – verksam inom kupongkampanjer och betaltjänster inom den svenska handeln.

  • Installatörsföretagen Service i Sverige AB – arbetsgivarorganisation inom Svenskt Näringsliv

  • Holmquistsign AB – produktion och försäljning av skyltar för offentlig miljö

Under mina 35 yrkesverksamma år har jag fått erfarenhet av att verka operativt och strategiskt inom verksamhetsstyrning, ekonomi- och personalledning.

Jag har lätt att anpassa mig till olika situationer, är ansvarstagande och prestigelös samt har lång erfarenhet av diverse olika ekonomiska frågeställningar.  

 

Arbetsuppgifter jag gärna tar mig an:

 

  • Ekonomisk analys

  • Behjälplig med uppbyggnad av löpande bokföring

  • Utredningsarbete t ex kontoavstämningar och skatteutredning

  • Utveckling av effektiva administrativa rutiner

  • Likviditetsrapportering

  • Kredit-, krav och inkassorutiner.

  • Varulagerhantering, värdering och inventering

  • Bollplank/övergripande personalfrågor

 

Jag har arbetat i roller som ekonomichef, personalchef, redovisningschef och även med försäljning främst inom detaljhandeln. Har även bedrivit egen verksamhet under ett antal år. Har även erfarenhet av revisionsarbete från Skatteverket och revisionsbyrå. Jag har som anställd arbetat på ett flertal arbetsplatser, nedan några exempel:

 

  • Venue Retail Group – affärskedja inom skor och väskor där bolagen Accent, Wedins, Don Donna och Rizzo ingår.

  • Clear On AB – verksam inom kupongkampanjer och betaltjänster inom den svenska handeln.

  • Holmquistsign AB – produktion och försäljning av skyltar för offentlig miljö

bottom of page